onsdag 15 maj 2013

Framtidens lärande och ASL

Vilken fantastisk dag! Har idag varit i Stockholm på ASL (att skriva till läsning) med många intressanta föreläsningar, tankar, möten med nya och gamla bekantskaper och vänner, nätverkande och inspiration. Äntligen korsades Marie A ( öpedagogen) och min väg. Så roligt att få träffas då vi har samtalat många gånger i sociala medier kring bl.a The Big 5. Tack också till Ulrika J från The write to read projektet för många spännande infallsvinklar och som vår gruppledare.

Det var också roligt och intressant att så många forskare fanns på plats från Sandviken, Sollentuna, Halmstad, Dalarna m.fl. Fick också för första gången höra på Arne Trageton och inväntar med spänning hans nya bok där förskolan också kommer att finnas med. Ett stort tack också till Anders för en trevlig lunch! Ett stort tack också till arrangörerna med Erica Lövgren i spetsen.

Det är sådana här dagar som sätter guldkant på vardagen, som ger ork att fortsätta att ge barnen samma möjligheter till att finna guldet vid regnbågens slut. Med det menar jag de magiska ögonblicken av lärande. Något som ibland kan kännas omöjligt att genomföra men är fullt möjliga om vi som lärare tror på lärandets magi.

Nu sätter jag här på pränt vad jag bär med mig från dagen så kanske både du och jag kan återkomma till det när vi behöver tanka...fylla på energi...hämta kraft...lust...motivation ... För det är en sådan kick att få ta del av allt spännande som en sådan här dag kan ge.

Ta ögonkontakt med varandra!

Lagarbete Skrivglädje

Ni inger hopp! Beprövad erfarenhet- VI

Att lära av och med varandra är en viktig investering för livet

Varför gör vi som vi gör ?

Belägg det du ser Motivation

Viktigt Riktigt Meningsfullt

Var din egen kritiska vän Eldsjälsvittring

Ni är viktiga för andra!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar